Номер 03 (1535), 25.02.2021
Вiдповiдно до п. 4 ч. 1 ст. 49 Закону Украïни "Про загальнообов’язкове державне пенсiйне страхування" (далi — Закон) виплата пенсiï за рiшенням територiального органу Пенсiйного фонду припиняється у разi неотримання призначеноï пенсiï протягом 6 мiсяцiв пiдряд.
Заява про поновлення виплати пенсiï подається пенсiонером особисто або його законним представником до органу, що призначає пенсiю, за мiсцем перебування на облiку як одержувача пенсiï (згiдно з п. 1.5 Порядку подання та оформлення документiв для призначення (перерахунку) пенсiй вiдповiдно до Закону, затвердженого постановою правлiння Пенсiйного фонду Украïни вiд 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiï Украïни 27.12.2005 за № 1566/11846 (зi змiнами)).
Вiдповiдно до п. 2.9 зазначеного Порядку особа, яка звертається за пенсiєю (незалежно вiд виду пенсiï), повинна пред’явити паспорт (або iнший документ, що засвiдчує цю особу, мiсце ïï проживання (реєстрацiï) та вiк).
Вiдповiдно до статтi 242 Цивiльного кодексу Украïни законними представниками своïх малолiтнiх та неповнолiтнiх дiтей є батьки (усиновлювачi), законним представником малолiтньоï особи та фiзичноï особи, визнаноï недiєздатною, є опiкун, законним представником у випадках, встановлених законом, може бути iнша особа.
Представництво за довiренiстю, яке грунтується на договорi, не є представництвом за законом. З огляду на викладене, вiдновити пенсiю можливо лише пiсля особистого звернення одержувача пенсiï або опiкуна та надання вiдповiдних заяв та вищезазначених документiв.
У разi звернення представника за довiренiстю iз заявою щодо вiдновлення виплати пенсiï, вiдновлювати пенсiю не має правових пiдстав.