Номер 19 (1508), 9.07.2020
Пенсiйним фондом Украïни у червнi 2020 року розпочато впровадження новоï системи "Автоматичне призначення пенсiй". Особливiстю новацiï є те, що особам, якi скористуються нею, пенсiю буде призначено без особистого звернення до територiального органу Пенсiйного фонду на пiдставi поданих документiв через портал електронних послуг (https://portal.pfu.gov.ua).
В особистому кабiнетi застрахованоï особи на порталi оновлено блок Комунiкацiï з ПФУ та додано можливiсть подання "Анкети-заяви для автопризначення пенсiï", що працює наразi у тестовому режимi. При переходi на зазначену вкладку надається доступна iнструкцiя по заповненню анкети-заяви.
Деякi поля анкети заповнюються автоматично за даними особи наявними на порталi, деяку iнформацiю необхiдно додати в ручному режимi. Коли анкета сформована, до неï необхiдно долучити файли сканованих документiв, що пiдтверджують набутий трудовий стаж та якi iдентифiкують особу, а саме: паспорт громадянина Украïни, реєстрацiйну картку платника податкiв, документи про навчання, трудову книжку, вiйськовий квиток, тощо. Файли документiв необхiдно пiдкрiпити у вiдповiдному роздiлi, кожний роздiл мiстить перелiк необхiдних документiв (сканкопiï повиннi бути кольоровi).
Пiдтвердженням того, що людина виявила бажання подати документи для призначення пенсiï в автоматичному режимi, є згода на обробку персональних даних, яка надається перед вiдправкою документiв у обробку. Пiсля чого можна натиснути кнопку "Вiдправити до ПФУ". Документи на призначення пенсiï, поданi через особистий кабiнет на порталi електронних послуг Пенсiйного фонду Украïни, засвiдчується квалiфiкованим електронним пiдписом або системою GOV ID.
Оскiльки система передбачає зворотнiй зв’язок, то результати опрацювання заяви можна побачити у вкладцi "Моï повiдомлення".
Документи, якi надаються разом з анкетою-заявою для автопризначення пенсiï, буде оцифровано та атрибутовано спецiалiстами Фонду. На ïх пiдставi буде сформовано електронну пенсiйну справу, складовi якоï стануть доступнi особам, якi набули статусу пенсiонерiв, для перегляду на порталi у роздiлi "Моя пенсiя".
Процес оцифрування та атрибутування документiв, таких як трудова книжка чи iнших документiв про стаж, можна спростити, якщо подати ïх заздалегiдь, а саме надiславши для опрацювання сканованi копiï документiв за допомогою сервiсу "Надання сканкопiï трудовоï книжки". Зробити це можна незалежно вiд часу виходу на пенсiю, послуга доступна для всiх користувачiв, якi авторизувалися iз квалiфiкованим електронним пiдписом.
Веб-портал Пенсiйного фонду Украïни постiйно оновлюється та розширює перелiк послуг, якi надаються в електронному виглядi, що робить систему призначення пенсiï бiльш вiдкритою та доступною для кола осiб, сучасних та активних, якi саме зараз набувають пенсiйного вiку або право на призначення пенсiï.
Приморський вiддiл обслуговування громадян ПФУ в Одеськiй областi.