Номер 06 (1538), 18.03.2021
Нацiональний банк встановив додатковi вимоги до банкiвських договорiв для розкриття повноï iнформацiï про послуги. Йдеться про вимоги до договорiв про споживчий кредит, вклад (депозит), а також вiдкриття та ведення поточного рахунку. (Постанова Правлiння Нацiонального банку Украïни вiд 22 сiчня 2021 року № 7 "Про затвердження Положення про додатковi вимоги до договорiв про надання фiнансових послуг" — http://bit.ly/3bd9uCw).
Банки мають термiн до 27 квiтня 2021 року на приведення своєï роботи у вiдповiднiсть та розкриття повноï iнформацiï у договорах.
Головнi змiни у вимогах:
* Банкiвський договiр повинен мiстити:
— повний опис послуги;
— зазначення наслiдкiв невиконання або неналежного виконання банком обов’язкiв за договором;
— iнформацiю про наявнiсть у споживача права вiдмовитись або розiрвати договiр чи припинити за його вимогою зобов’язання за договором;
— зазначення порядку iнформування споживача про змiни в тарифах i умовах надання послуги, щодо якоï укладено договiр, та каналу iнформування;
— iнформацiю, куди звернутися з питань захисту прав споживачiв фiнансових послуг.
* У договорi вкладу (депозиту) потрiбно буде вказувати конкретну дату повернення вкладу та iнформацiю про наявнiсть у банку права продовжити термiн дiï вкладу (депозиту) тощо.
* У договорi споживчого кредиту — вказувати перелiк та вартiсть додаткових послуг, умови, за яких можлива змiна процентноï ставки чи iнших платежiв тощо.
* Текст договору має бути викладений розмiром шрифту не менше 11 друкарських пунктiв, з напiвжирним накресленням важливих цифрових значень.
* Заборонено банкам включати до договорiв недобросовiснi норми, якi обмежують права споживачiв подати скаргу чи позов до суду.
* Заборонено без iнформування споживача змiнювати умови договору, а також вимагати вiд споживача сплатити за ще не отриманi за договором послуги тощо.
Особа, яка постраждала вiд неправомiрних дiй фiнансовоï установи, може звернутися до системи безоплатноï правовоï допомоги:
— отримати безоплатну правову допомогу безпосередньо в центрах та бюро правовоï допомоги (адреси та телефони на сайтi системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/tsentry/);
— зателефонувати на безкоштовний номер системи безоплатноï правовоï допомоги: 0-800-213-103;
— скористатися мобiльним застосунком "Безоплатна правова допомога", завантаживши його у Google Play чи App Store за посиланням https://bit.ly/3hwwgqR;
— поставити запитання у месенджерi Facebook-сторiнки системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid;
— написати у Телеграм-чат системи БПД http://www.legalaid.gov.ua/telegram.html;
— звернутися на Вайбер системи БПД http://www.legalaid.gov.ua/viber.html;
— переглянути правовi консультацiï на довiдково-iнформацiйнiй платформi правових консультацiй "WikiLegalAid" за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/.
Регiональний центр з надання безоплатноï вторинноï правовоï допомоги в Одеськiй областi: вул. Льва Толстого, 6, м. Одеса, 65023. Контактний телефон: (048) 726-22-23. Єдиний телефонний номер системи безоплатноï правовоï допомоги: 0-800-213103. Електроннi адреси: office.odesa.legalaid@gmail.com, office.odesa@legalaid.od.ua.