Номер 8 (1448), 7.03.2019

Платимо за повiтря?
Або звiдки беруться
надлишки пального на АЗС

Розрахував кiлькiсть бензину. Заправився на АЗС. Та... не доïхав.

Що робити водiεвi, який зупинився посеред траси через порожнiй бак? А якщо уночi? I аварiйку чекати довго, i на допомогу не завжди когось докличешся.

В такiй ситуацiï може опинитися чи не кожен другий автовласник i не тому, що не вистачило грошей на бензин чи розучився розраховувати розхiд палива своεï машини. Причина банальна - недолили.

Так, Одеське управлiння Офiсу великих платникiв податкiв ДФС пiд час проведення перевiрок АЗС "вiдомих ритейлерiв" встановили факти реалiзацiï паливно-мастильних матерiалiв, якi не облiкованi у встановленому порядку, неоприбуткування готiвкових коштiв у повнiй сумi у день ïï фактичного надходження та реалiзацiю алкогольноï продукцiï iз порушенням встановленого порядку маркування акцизними марками.

Зокрема, на АЗС TOB "С" у мiстi Одесi було виявлено надлишок дизпалива у кiлькостi 500 лiтрiв на суму 17,5 тис. грн, бензину А-95 в кiлькостi 1100 лiтрiв на суму 37,2 тис. грн, та газу - 2400 лiтрiв на суму 41,7 тис. грн. А також наявнiсть неоприбуткованих готiвкових коштiв, у повнiй сумi у день ïï фактичного надходження, в тому числi i вiд реалiзацiï контрафактних алкогольних напоïв, якi реалiзовувалися вiдвiдувачам АЗС iз недотриманням встановленого порядку маркування акцизними марками.

За встановленi порушення до суб`εкта господарювання застосовано штрафнi санкцiï на загальну суму 1,6 млн гривень.

Такi ж порушення пiд час фактичних податкових перевiрок були виявленi ще на п`яти АЗС у мiстi Одесi. Зокрема, ТОВ "А" реалiзовувало паливно-мастильнi матерiали, якi були не облiкованi у встановленому порядку, за мiсцем реалiзацiï та зберiгання на АЗС. Також лише на однiй iз цих заправних станцiй тiльки надлишок бензину А-95 становив 3500 лiтрiв на суму 112,4 тис. грн. За порушення за актами перевiрок загальна сума фiнансових санкцiй складаε 5,56 млн гривень.

За висновками фахiвцiв Офiсу, наявнiсть неоприбуткованого пального на АЗС може свiдчити про те, що пiдприεмства умисно порушували вимоги дiючого законодавства, тобто споживач, м`яко кажучи, не завжди отримував усю кiлькiсть пального, за яку заплатив.

Судячи з виявленого надлишку палива на цих АЗС, погодьтеся, для них це, скорiше, правило, а не випадок. Тобто, заправники знайшли спосiб, як облегшити кишенi покупцiв. А як недолити у бак пального, варiантiв iснуε безлiч: вiд "вчасно" витягнутого iз баку заправного шланга (коли система уже порахувала подачу палива, а воно до покупця ще не надiйшло), до автоматичного програмування електронноï системи на "недолив", тощо. I хоча не раз доводилося чути вiд самих автовласникiв, що "недолив" виглядаε не таким страшним злочином, як, скажiмо, розбавлений бензин (хоча б мотор залишаεться цiлим), та таке "добродiяння" не надто вiтаεться у податкових та iнших контролюючих органах.

Адже обманювати своïх покупцiв не лише нечемно, а й протизаконно. Цiкаво, як би вiдреагували самi власники автозаправних станцiй, якби за кожну лiтру купленого бензину покупцi ïм недоплачували на свiй розсуд? Питання риторичне.

Так, вiдповiдно до дiючих норм законодавства облiк пального ведеться з метою контролю об`εктiв оподаткування акцизним податком, та виявлення, зокрема, випадкiв перевищення витраченого (реалiзованого) пального над отриманим. Аби упередити та припинити подiбнi випадки на АЗС фахiвцi Офiсу систематично здiйснюють перевiрки ризикових суб`εктiв господарювання. Порушення, якi були виявленi на одеських АЗС, призводять до несплати акцизного та iнших податкiв до бюджету та ε елементами обману покупцiв, а також нечесноï конкуренцiï на ринку реалiзацiï палива.

Тому робота iз виявлення фактiв порушення дiючого законодавства при реалiзацiï паливно-мастильних матерiалiв на iнших АЗС триваε.

Вiкторiя ТАЛПА,
начальник Одеського управлiння
Офiсу ВПП ДФС.