Номер 16 (1409), 18.05.2018
У громадян часто виникаε необхiднiсть звернення до органiв Пенсiйного фонду Украïни з питань пенсiйного забезпечення.
Так як же правильно оформити звернення, щоб його розглянули, дали повну та обгрунтовану вiдповiдь?
Право на звернення передбачене статтею 1 Закону Украïни "Про звернення громадян" (далi - Закон). Звернутися з пропозицiями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) i скаргами можна в письмовiй або уснiй формi.
Особи, якi не ε громадянами Украïни i законно знаходяться на ïï територiï, мають таке ж право на подання звернення, як i громадяни Украïни, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами.
Згiдно статтi 4 Закону до рiшень, дiй (бездiяльностi), якi можуть бути оскарженi, належать такi у сферi управлiнськоï дiяльностi, внаслiдок яких: порушено права i законнi iнтереси чи свободи громадянина (групи громадян), створено перешкоди для здiйснення громадянином його прав i законних iнтересiв чи свобод чи незаконно покладено на громадянина якi-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до вiдповiдальностi.
Звернення може бути подано окремою особою (iндивiдуальне) або групою осiб (колективне).
Усне звернення викладаεться громадянином на особистому прийомi або за допомогою засобiв телефонного зв`язку через визначенi контактнi центри, телефоннi "гарячi лiнiï" та записуεться (реεструεться) посадовою особою.
Письмове звернення надсилаεться поштою або передаεться громадянином до вiдповiдного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якоï оформленi вiдповiдно до законодавства. Письмове звернення також може бути надiслане з використанням мережi Iнтернет, засобiв електронного зв`язку (електронне звернення).
У зверненнi мають бути зазначенi такi даннi: прiзвище, iм`я, по батьковi, мiсце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозицiï, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути пiдписано заявником (заявниками) iз зазначенням дати.
В електронному зверненнi також маε бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надiслано вiдповiдь, або вiдомостi про iншi засоби зв`язку з ним. Застосування електронного цифрового пiдпису при надсиланнi електронного звернення не вимагаεться.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертаεться заявнику з вiдповiдними роз`ясненнями не пiзнiш як через десять днiв вiд дня його надходження, крiм випадкiв, передбачених частиною першою статтi 7 Закону.
Громадяни мають право звертатися украïнською чи iншою мовою, прийнятною для сторiн.
Письмове звернення без зазначення мiсця проживання, не пiдписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнаεться анонiмним i розгляду не пiдлягаε.
Звернення, оформленi належним чином i поданi у встановленому порядку, пiдлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
Звернення розглядаються i вирiшуються у термiн не бiльше одного мiсяця вiд дня ïх надходження, а тi, якi не потребують додаткового вивчення, - невiдкладно, але не пiзнiше п'ятнадцяти днiв вiд дня ïх отримання. Якщо в мiсячний термiн вирiшити порушенi у зверненнi питання неможливо, встановлюεться необхiдний термiн для його розгляду, про що повiдомляεться особi, яка подала звернення. При цьому загальний термiн вирiшення питань, порушених у зверненнi, не може перевищувати сорока п'яти днiв.
Звернення громадян, якi мають встановленi законодавством пiльги, розглядаються у першочерговому порядку.
Х. БУХТIЯРОВА,
головний спецiалiст-юрисконсульт
юридичного вiддiлу.