Номер 30 (1423), 31.08.2018

ПРАВОВI ОСНОВИ
НАДАННЯ ПУБЛIЧНОÏ IНФОРМАЦIÏ

Згiдно з ст. 1 Закону Украïни "Про доступ до публiчноï iнформацiï" публiчна iнформацiя - це вiдображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носiях iнформацiя, що була отримана або створена в процесi виконання суб'εктами владних повноважень своïх обов'язкiв, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володiннi суб'εктiв владних повноважень, iнших розпорядникiв публiчноï iнформацiï, визначених цим Законом.

Право на доступ до публiчноï iнформацiï гарантуεться:

1) обов'язком розпорядникiв iнформацiï надавати та оприлюднювати iнформацiю, крiм випадкiв, передбачених законом;

2) визначенням розпорядником iнформацiï спецiальних структурних пiдроздiлiв або посадових осiб, якi органiзовують у встановленому порядку доступ до публiчноï iнформацiï, якою вiн володiε;

3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання iнформацiï;

4) доступом до засiдань колегiальних суб'εктiв владних повноважень, крiм випадкiв, передбачених законодавством;

5) здiйсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публiчноï iнформацiï;

6) юридичною вiдповiдальнiстю за порушення законодавства про доступ до публiчноï iнформацiï.

Вiдповiдно до ст. 6 вищезазначеного Закону iнформацiεю з обмеженим доступом ε:1) конфiденцiйна iнформацiя; 2) таεмна iнформацiя; 3) службова iнформацiя.

Конфiденцiйною ε iнформацiя про фiзичну особу, а також iнформацiя, доступ до якоï обмежено фiзичною або юридичною особою, крiм суб`εктiв владних повноважень.

Публiчною iнформацiεю без обмеження доступу ε, наприклад, iнформацiя щодо кiлькостi пенсiонерiв, якi отримують пенсiю в територiальному управлiннi Пенсiйного фонду Украïни. Тобто, така iнформацiя, яка не вiдображаε персональних даних особи.

Важливим ε розумiння того, що службова iнформацiя у вiдмiнностi вiд публiчноï iнформацiï мiститься в документах суб'εктiв владних повноважень, якi становлять внутрiвiдомчу службову кореспонденцiю, доповiднi записки, рекомендацiï, якщо вони пов'язанi з розробкою напряму дiяльностi установи або здiйсненням контрольних, наглядових функцiй органами державноï влади, процесом прийняття рiшень i передують публiчному обговоренню та/або прийняттю рiшень. Така iнформацiя не ε публiчною iнформацiεю з вiдкритим доступом.

Згiдно з ч. 4 ст. 19 Закону письмовий запит подаεться в довiльнiй формi. Запит на iнформацiю маε мiстити:

1) iм'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронноï пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий ε;

2) загальний опис iнформацiï або вид, назву, реквiзити чи змiст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це вiдомо;

3) пiдпис i дату за умови подання запиту в письмовiй формi.

Вiдповiдно до ст. 20 Закону розпорядник iнформацiï маε надати вiдповiдь на запит на iнформацiю не пiзнiше п'яти робочих днiв з дня отримання запиту.

У разi, якщо запит на iнформацiю стосуεться iнформацiï, необхiдноï для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкiлля, якостi харчових продуктiв i предметiв побуту, аварiй, катастроф, небезпечних природних явищ та iнших надзвичайних подiй, що сталися або можуть статись i загрожують безпецi громадян, вiдповiдь маε бути надана не пiзнiше 48 годин з дня отримання запиту.

Таким чином законодавством гарантуεться право на отримання публiчноï iнформацiï.

А. ДIДОРЕНКО,
заступник начальника юридичного вiддiлу
Центрального об`εднаного управлiння
Пенсiйного фонду Украïни в м. Одесi.