Номер 13 (1453), 11.04.2019
ПРАВОВI ПIДСТАВИ ДОСТУПУ ДО ПУБЛIЧНОÏ IНФОРМАЦIÏ
Згiдно зi ст. 1 Закону Украïни "Про доступ до публiчноï iнформацiï" публiчна iнформацiя - це вiдображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носiях iнформацiя, що була отримана або створена в процесi виконання суб'εктами владних повноважень своïх обов'язкiв, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володiннi суб'εктiв владних повноважень, iнших розпорядникiв публiчноï iнформацiï, визначених цим законом.
Право на доступ до публiчноï iнформацiï гарантуεться:
1) обов'язком розпорядникiв iнформацiï надавати та оприлюднювати iнформацiю, крiм випадкiв, передбачених законом;
2) визначенням розпорядником iнформацiï спецiальних структурних пiдроздiлiв або посадових осiб, якi органiзовують у встановленому порядку доступ до публiчноï iнформацiï, якою вiн володiε;
3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання iнформацiï;
4) доступом до засiдань колегiальних суб'εктiв владних повноважень, крiм випадкiв, передбачених законодавством;
5) здiйсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публiчноï iнформацiï;
6) юридичною вiдповiдальнiстю за порушення законодавства про доступ до публiчноï iнформацiï.
Вiдповiдно до ст. 6 вищезазначеного закону iнформацiεю з обмеженим доступом ε: 1) конфiденцiйна iнформацiя; 2) таεмна iнформацiя; 3) службова iнформацiя.
Конфiденцiйною ε iнформацiя про фiзичну особу, а також iнформацiя, доступ до якоï обмежено фiзичною або юридичною особою, крiм суб`εктiв владних повноважень.
Публiчною iнформацiεю без обмеження доступу ε, наприклад, iнформацiя щодо кiлькостi пенсiонерiв, якi отримують пенсiю в територiальному управлiннi Пенсiйного фонду Украïни. Тобто така iнформацiя, яка не вiдображаε персональних даних особи.
Важливим ε розумiння того, що службова iнформацiя у вiдмiнностi вiд публiчноï iнформацiï мiститься в документах суб'εктiв владних повноважень, якi становлять внутрiвiдомчу службову кореспонденцiю, доповiднi записки, рекомендацiï, якщо вони пов'язанi з розробкою напряму дiяльностi установи або здiйсненням контрольних, наглядових функцiй органами державноï влади, процесом прийняття рiшень i передують публiчному обговоренню та/або прийняттю рiшень. Така iнформацiя не ε публiчною iнформацiεю з вiдкритим доступом.
Згiдно з ч. 4 ст. 19 закону письмовий запит подаεться в довiльнiй формi. Запит на iнформацiю маε мiстити:
1) iм'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронноï пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий ε;
2) загальний опис iнформацiï або вид, назву, реквiзити чи змiст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це вiдомо;
3) пiдпис i дату за умови подання запиту в письмовiй формi.
Вiдповiдно до ст. 20 закону розпорядник iнформацiï маε надати вiдповiдь на запит на iнформацiю не пiзнiше п'яти робочих днiв з дня отримання запиту.
У разi якщо запит на iнформацiю стосуεться iнформацiï, необхiдноï для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкiлля, якостi харчових продуктiв i предметiв побуту, аварiй, катастроф, небезпечних природних явищ та iнших надзвичайних подiй, що сталися або можуть статись i загрожують безпецi громадян, вiдповiдь маε бути надана не пiзнiше 48 годин з дня отримання запиту.
Таким чином законодавством гарантуεться право на отримання публiчноï iнформацiï.
Центральне об'εднане управлiння ПФУ в м. Одесi.
|